måndag 27 april 2015

Säg den lycka som varar...

Jag måste hitta någon som kan detta med överförandet av foton! För jag kan uppenbarligen inte. Jag har säkert kommit åt någon inställning eller nå´t. Så lyckan över att kunna föra över bilder igen är nu återigen grusad.
 
Jag håller ju på att sticka en tjocktröja till Mr M. Bakstycket är klart. När jag stolt visade upp det för min sambo (som ju faktiskt inte vet någonting alls om stickningens mysterier) sa han "är det samma du håller på med fortfarande". Va?! Vadå "samma". Detta tar tid! Nåväl, nu är snart framstycket också klart, så det börjar närma sig slutet. Ska bli kul att sy ihop den.
 
Såg sista avsnittet på Badehotellet igår. Detta avsnitt fick ju stå tillbaka när den viktiga ishockeymatchen mellan Växjö och Skellefteå drog ut på tiden i torsdags. Jag gillar danska serier! Denna är också bra och just denna säsong har varit bättre än den första tycker jag. Har haft för avsikt under en tid att investera i den danska serien "Bryggeren" som jag minns att jag sett på tv för flera år sedan. Den handlar om mannen bakom Carlsberg och har perfekta scenerier! För mig alltså.
 
Snart är det långhelg igen. Jag har tagit semester på torsdag, och då ska vi till Nisses och köpa Victoriaplommonträd. Den bästa plommonsorten i hela vida världen. Vi har ju haft ett sådant träd ute i stugan, men det tog aldrig fart trots tålmodig väntan och ömsint omvårdnad. Nu ska jag göra ett nytt försök ute på Karlsvik. Så nu kan vi aldrig sälja den...
 
Det är städdag på kolonin också nu till helgen. Vädrets makter kommer så som det ser ut nu inte stå oss bi. Regn och blåst bjuds det på. Jag ska emellertid vara inomhus och måla det sista ute på verandan. Det är dags för lister runt fönster och i taklisterna. Sen är det klart! Jag hoppas också att det fruktlösa sökandet efter två korgstolar är över i helgen. Vi har sett en modell på IKEA som vi tror passar. Ska bli trevligt att möblera och göra allt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar