lördag 16 augusti 2014

4 blir hastigt 1600

Vi har varit förskonade från mördarsniglar här på Stora Näset. I år har de emellertid gjort sitt intåg. Jag har hittat och dödat 4 stycken i år som jag sett inne i trädgården. Det har funnits en del nere på vägen vid Björkbacken. Det sägs ju att varje snigel lägger 400 ägg. Det låter ju helt galet, men i så fall har vi 1600 sniglar färre nästa år. Dessa djur är djävulens påhitt! 

Ikväll är det dags för näsets årliga kräftskiva. Det har fiskats i veckan enligt alla konstens regler. Det blir några Öresjökräftor till alla, men vi har stödköpt lite också. Det ska bli gott! 

Då och då känner jag av den underliga känslan av exkludering bara för att jag är kvinna. Man blir liksom förbisedd utan någon tanke eller reflektion - det bara blir så. Det är i ärlighetens namn inte ofta det händer, men det är lite underligt när det händer. Att stå där och titta och stilla undra varför man inte räknas med. 

Tanden är nu borta. Det molar i käken men det är inte så illa som jag trodde. Nu ska jag inte dit igen förrän i december. Tandläkaren var precis så där lugn, trevlig och mjuk i handlaget som man önskar. Jag fick inget klistermärke dock. 

1 kommentar: