söndag 3 augusti 2014

Semesterns sista dag

Då var vi hemma en sväng i stan för att besöka tvättstugan, käka lite thaimat från Shangri-La samt ägna oss åt egen tvagning. Det är semesterns allra sista dag för min del. Jag hade ju helst varit ledig lite till, men så tänker och tycker man väl oavsett hur länge man varit ledig. Vi bor kvar ett tag till i Stugan, och så åker jag emellan jobb och Stuga. Lasse behöver ju inte tänka på att han ska passa några tider än. På så sätt blir det ju inte något abrupt slut på min semester. Vi hann med ett dopp i vår sjö innan vi åkte in hit till stan. Här en bild på en badade Anna den sista semesterdagen.
 
Och här en bild på vår brygga som vi gått ner till många gånger denna fantastiska sommar!
 
Igår hade vi Flyboborna på besök. Det var fint och varmt väder, så vi tog oss alla ett dopp även då. Kul med detta årliga sommarbesök. Det har blivit lite av en tradition sen vi skaffade Stugan.

 
Min bror har varit ute med sin familj och seglat den gångna veckan. Han är egentligen en landkrabba, men det finns ett par personer i hans närhet som är seglare. Jag bad honom skicka en bild på båten de färdats i under veckans gång - och här är den. Säkerligen en rolig resa att göra då det ju uppenbarligen inte är en båt man som landkrabba styr iväg med på egen hand och utan seglarkunskaper.
 
 

I veckan som gick kom också snickaren och "fuktgubben" på besök till oss och - HURRA! - fläktarna togs bort och huset återgick till att ha en någorlunda normal inomhustemperatur. Vi åkte till IKEA och inhandlade det som behövs i form av skåp, lådor, diskbänk, bänkskiva etc. Allt detta står nu på verandan och väntar på snickaren. Golvet åtgärdas nästnästa vecka. Därför kommer snart uteköket att snart vara ett minne blott. "Vad säger du om dä Ernst?"


 

1 kommentar:

  1. Ska jag tolka det som att en badande Anna har blivit en kngande Anna

    SvaraRadera