fredag 23 augusti 2013

2.5 kg

I tisdags var jag och styrketränade. Det är så outsägligt tråkigt. Jag vet sedan tidigare att jag inte är någon armstark person. Tycker inte heller om att bära saker. Detta visade sig verkligen i nedan fotograferade maskin. Jag skulle ha 5 kg och repetera 12x2. Jag orkade 8... Sen tog jag bort vikterna helt och orkade 8 till innan det svartnade för ögonen. Idag var jag där igen och orkade visserligen 12x2 men med 2.5 kg istället. Det kan bara bli bättre, eller hur?


Hittade detta trevliga recept i Mer Smak som kom i veckan. Hoppas brödet som nu ligger på diskbänken och svalnar lite smakar gott. Det får bli en skiva till kaffet sen.

 
Vi ska hämta Skorpan på väg ut till Stugan. Lasse tycker jag är lite negativ i min inställning till Skorpan, men jag är bara realistisk tycker jag. Det blir mycket mer jobb med en hund till - hur söt och go´ han än är. Jag vill inte ha mer att göra - jag vill ha mindre eller lika mycket... I morgon blir det i alla fall långpromenad i Uddevalla längs strandpromenaden där. Lasse håller i Skorpan som älskar att promenera och drar som en vettvilling!
 
Så här fin och lugn var kanalen i morse.
 
 
Igår var jag hemma hos Öresjö-Anna och fikade och lämnade en kasse med äpplen vi plockat ute i Karlsvik. Det är snart dags för den nye lille medborgaren att göra sin entré. Men igår ville det sig inte i alla fall - trots att Anna var ute och rodde...
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar