onsdag 14 augusti 2013

En Skorpa med mycket socker i

Det är faktiskt ganska så kyligt på mornarna nu. Det har varit 9-11 grader bara denna vecka när vi sticker ut näsan vid 06.00-tiden för att promenera med Märta. Vi går mot hösten tydligen. Det skulle dock inte göra något om vi fick ett litet högtryck över Stora Näset på fredag, då den årliga kräftskivan går av stapeln. Vi ska nämligen vara hos oss i år och det känns som om regnet kommer att falla över oss och Öresjö-kräftorna. Men - det blir som det blir. SMHI har haft fel förr. Så här såg vyn över gästhamnen på Spikön ut i morse.
 

Igår var jag och tränade lite. Fick en genomgång av min styrketräningsrunda. Det har sagts förut, men nu känns det som om det verkligen är ett måste - jag får inte slarva med detta! Det gäller att hitta tillbaka till någon sorts träningsrutin. Två gånger i veckan är ett minimum. Blir det tre är det en bonus. Eftersom jag denna termin har kvällskurs på tisdagar kan tisdagmorgon vara en fast dag och sedan gäller det att få till det en gång till. Det är ju ingen omöjlighet. Ska dit i morgon bitti.
 

I måndags var det dags för Märta att bli fin i pälsen igen så jag och hon åkte till Stenbacken och Märtas "frisör" stod redo med sax och kammar. Det är alltid svårt att både åka dit och därifrån eftersom det vimlar av fina cockrar där... Det fanns 7 valpar i huset också, men de såg jag aldrig och tur är väl det, hihi. Skorpan som jag tror jag nämnde förra gången vi var där fanns kvar. Det är en liten gosse som fyllde 1 år den 8 augusti och som blivit kvar på kenneln sedan hans syskon flyttat. Återigen kom frågan upp för oss om vi ska ha två stycken eller inte. Jag tvekar faktiskt för jag tycker det blir för mycket jobb med två, men sen vore det ju kul också. Hur som helst har vi ju inte tid just nu - det borde skett under semestern i så fall. Men - tro det eller ej - nu ska vi "passa" honom två helger... Här är han.
 

Idag jobbar jag hemifrån, och det är hög tid att ta tag i dagens jobblista. Det blir lite schema (finlir) och uppgifter till första kursen som jag ska ha tillsammans med en kollega.
 












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar