tisdag 20 augusti 2013

Vårt nya sällskapsspel

Idag chockade vi oss själva med att gå till Döviken istället för Spikön runt. Det blir något längre (Spikön 2.3 km och Döviken 2.9 km). Vi hade tur som hamnade på rätt sida av broöppningen. Det är inte många som är ute så pass tidigt på morgonen (och varför ska man vara det egentligen?), vi mötte bara 2 joggare. Här en bild på Klaffbron med skepp
 

I fredags hade vi vår kräftskiva i ösregn. Det funkade jättebra med våra två partytält och den gigantiska presenning vi köpt. Tätt och fint! Min räkor smakade superbt och vad jag förstod var också kräftorna goda. Vi beslutade på natten att vi inte skulle plocka ner tälten eftersom det regnade så kraftigt. Det fick vi ångra dagen efter då de låg som ett gigantiskt plockepinn på gräsmattan... Nåväl, vi fick loss allt och lyckades få ihop så att vi numera äget 1 st partytält. Alltid nå´t.
 
I lördags hämtade vi en smått ängslig liten Skorpan hos Frida på Perchwater Kennel. En riktig liten charmör är det... Märta och han kom bra överens (dvs de morrade inte åt varandra och Märta delade generöst (?) med sig av både säng och leksaker). Märta är emellertid inte helt road av andra hundar. Hon vände ryggen till beroende på var Skorpan var. Vi gick på flera promenader med de båda och konstaterade att de är inte i samma fas eller hastighet i livet. Vi ska ha honom en helg till, sen får vi se. Än så länge är Lasse och jag helt oense om framtiden med Skorpan. Få se om någon av oss ändrar sig...
 
Idag jobbar jag hemma. Schema och kursplaner samt uppgifter till de två kurser som jag börjar med om 2 veckor är utlagda och klara (nice!). Ska transkribera idag tänkte jag. Man blir ju lite trött i huvudet av det efter en stund, men det måste göras.
 
Ikväll åker vi till kolonin och kollar hur långt snickaren kommit. Vi ska också plocka äpplen till Öresjö-Anna (så hon kan börja sleva i sig sitt äppelris) samt plocka av de svarta vinbär vi fått i år. Det är ingen större skörd av svarta vinbär, men det är desto fler äpplen. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra med dem nu när Edith inte längre finns och gör äppelmos på det mesta.
 
Har snart läst ut alla fem Elly Griffiths-deckarna. Dessa kan jag rekommendera. Har påbörjat Alan Bennetts "The Uncommon Reader" samt lagt Hilary Mantels "Wolf Hall" på kö. Alla författare en glädje för en anglofil som jag!
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar