lördag 8 februari 2014

OS-lördag i stan

Jag lyckades övertala Lasse till att spendera en helg i stan - för en gångs skull. OS lockar och går ju på kanaler vi inte har i stugan. Så här sitter vi nu i soffan och har precis sett Kalla ta OS-silver! Nice! Det blir lite skidskytte senare också som kanske kan bli spännande under förutsättning att herrarna inte skjuter bort sig.
 
I morse tog vi oss en promenad till Döviken. Det var ett tag sedan vi gick där för det har inte varit skottat. Promenadalternativen blir lite begränsade när det inte är skottat överallt tycker jag. Nu har vi emellertid haft perfekt väder den gångna veckan - plusgrader och tidvis regn så nu är det mesta av snön borta. HURRA! Här en bild från klaffbron med kanalen som vy klockan 08.25.
 

Jag steg upp tidigt i morse - 05.45 klev jag ur sängen och gick direkt till datorn för att läsa tre tentor. Det har inte varit lätt denna gång att läsa dessa tentor. Hade tänkt vara klar i torsdags, men har fortfarande tre kvar som jag får ta i morgon. Sen är jag klar - för denna gång. Snart dundrar emellertid kartläggningar från 4-6 in och så har jag lite spridda skurar vad gäller omtentor. Det verkar aldrig ta slut liksom...
 
Igår var det den stora tvagningsdagen för Märta och Skorpan. Vi har tvättat Skorpans öronlappar med specialschampo i veckan som gått, men upptäckte i torsdags att Märta också har dessa "mjäll". Typiskt. Nåväl, Skorpan var bra smutsig på sina tassar, så hela han fick sig en dusch. Här sitter han efteråt med sin handduk. Som Rocky ungefär.


 I onsdag var det dags för Filmstudion igen. Denna gång var det "Mig äger ingen" som stod på programmet. En genre som inte passar mig - för lite kostymfilm, typ... Men jag tyckte den var väldigt bra, och Persbrants storhet är ju svår att snacka bort. Jag hoppas få med Lasse på bio i veckan som kommer - "Hallåhallå" vill jag se. Han skakade inte av iver när jag föreslog det , tro inte ens han svarade...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar