lördag 1 februari 2014

Det slutgiltiga beviset

Det är inte alltid som jag kan identifiera mig som "medelålders".  Idag på morgonen fick både jag och Lasse det slutgiltiga beviset på att vi är det. Vi hade - som brukligt är på lördagsförmiddagen - bänkat oss vid radioapparaten för att lösa Melodikrysset. Då plötsligt ringer våra krysskompisar M&M och meddelar att krysset redan varit! Då blir vi alla besvikna. Det blir man bara om man är medelålders. Vi är medelålders hela högen: jag, Lasse, M&M och Frk S. 

Vi åkte ut hit till stugan igår eftermiddag. Lasse skottade upp vår lilla parkeringsplats och jag fick ett bryt i backen ner. Fan så dumt detta är! Men, det vankas regn och plusgrader - hehe - och då torde något av den vita gåvan från helvetet smälta bort. Annars blir det nog mest soffa idag. Lite tv och stickning.

I kväll är det dags för Melodifestival igen. Lasse är så segerviss att han redan börjat fundera över vilken växt han ska köpa för vinsten! Inget fel på självförtroendet där inte. Nu ska vi bara komma ihåg hur vi räknar poängen. Det är det svåraste varje år.

Igår var vi hos veterinären med både Märta och Skorpan. Märta fick sin årliga vaccineringsspruta och Skorpan fick sina öron synade. Eventuellt är hans utslag på öronen kvalster (hu och fy!) som nu ska behandlas med välgörande schampo och salva. Kalaset gick loss på 1.600 riksdaler. Hundar är ingen billig "hobby", men de två ❤️❤️ska ju må bra också.

Nu dags för lite alpint på tv!










1 kommentar:

  1. Du menar att den vita fina och mjuka snön kommer att bytas ut mor en grådaskig sörja som tenderar att vara glashal på morgon och kväll och dyngsur och skitig där emellan... Det låte ju toppen. Tror jag. Inte!

    SvaraRadera