söndag 16 februari 2014

Ropen skalla "OS åt ALLA"!

Vi är nyss hemkomna från Stugan i vilken vi spenderat helgen. Det har mest regnat hela tiden, vilket innebär att i princip all snö är borta nu. Inte mig emot! Det sämsta med helgen har varit att vi gått miste om två superspännande skidstafetter - vi har ju inte 3:an och 10:an i Stugan. Det fick bli radio och direktrapportering på Aftonbladets chatt istället, och de små snuttarna som visades på nyheterna. Helt idiotiskt att vara i Stugan när detta går på tv! Men på Svt 1 visade de ju en spännande handbollsmatch för damer mellan Höör och Västerås. Vem behöver OS - snyft...
 
I veckan gick vi en dag en promenad - mellan regnskurarna - till Knorren, Lasses gamla fotbollsklubbsområde. Den har nu flyttat och frågan är vad det ska bli av området nu. Inte bostäder hoppas vi. Här står Lasse framför klubbstugan. Märta och Skorpan var nöjda med den dryga halvmilen vi gick. Mycket nytt att nosa på och undersöka!
 

Det blev ingen bio i veckan som gick - men jag får väl trösta mig med att det i alla fall är filmstudio på onsdag samt att den lille mannen på 6 månader ute i Öresjö snart klarar sig utan sin mamma, så att hans mamma och jag kan gå på bio istället. Lasse är hårdnackat svår att övertyga om att en biokväll skulle vara trevlig. Han trivs bättre i soffan med sin kompis Mr Flintstone...
 
 
Jag leder årets melodifestivaltävling. Denna tävling som faktiskt varit lite kul att titta på tidigare. I år tycker jag nästan att jag lika gärna kunnat titta på Svt2 som antagligen visar någon obskyr dokumentär på samma klockslag. Istället sitter vi dock och plågar oss igenom denna tävling som inte ens når upp till talangjaktsstatus. Fy, så dåligt.
 
Skidskyttet är tydligen inställt pga dimma. Synd. Får inte missa nyhetssändningarna sedan. Ska bli kul att se lite bilder från herrarna stafett.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar