måndag 27 januari 2014

Jag är inte bönhörd...

Vi kom precis in från vår lilla kvällspromenad - och det snöar igen... But why!? Det ska snöa hela natten vilket innebär att det i morgon inte är skottat på vår gata och vi ska lufsa runt i denna vita skit med två hundar. Ja, hundarna får vi ju skylla oss själva för att vi har, men vädret? Just nu är jag övertygad om att Gud inte finns. Eller lyssnar Hon bara på sådana som är med i klubben?
 
Tidigare idag delade vi på oss så att Lasse och Skorpan tog en lite snabbare och längre promenad, medan jag och Märta lufsade runt på Spikön i lagom takt. Den lilla bron därute har ju varit sönder sedan i höstas, och våra politiker i stan har hittills inte gjort ett jota för att få den reparerad. Dåligt tycker jag då just Spikön är en av de mest frekventerade promenadstråken i vår lilla stad. Så här såg det ut idag - isigt, blåsigt och kallt.


Så över till dagens pinsamheter - vi följer Farmen. Det tycker jag är riktigt pinsamt, speciellt som vi måste tillstå att vi tycker det är lite spännande. Men det är det faktiskt. Idag fick vi till exempel reda på vem som blev storbonde, och det var ett oväntat val. Bara en så´n sak en måndag i mörkaste januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar