måndag 13 oktober 2014

Ett tips om Stora Mellby Rör AB

Är ni i behov av en rörmokare? Anlita för sjutton gubbar inte Stora Mellby Rör AB! Jag avråder å det bestämdaste att anlita denna firma.    Vi har snart väntat i 6 veckor på att få en blandare monterad samt koppla på en varmvattenberedare och rör till ett avlopp i vårt lilla kök ute i Stugan. De hävdar att de har "mycket att göra". Det har jag också. Men då jobbar jag över, eller också säger jag till min chef att jag inte kan ta mig an mer jobb. Det som gör oss mest förbannade är att de inte ens orkade svara på mail (eller sms) förrförra veckan. Vi fick efter en vecka utan svar ta kontakt med försäkringsbolaget som i sin tur tog kontakt med snickaren som håller i arbetet som fick tag i Mellby Rör. Då lämnar de ett meddelande på min telefonsvarare som lyder "nån kran ska visst monteras i nån sommarstuga". De har absolut ingen aning om nå´t! Detta var i mitten på förra veckan, och vi har inga förhoppningar om att de ska göra något ute i stugan inom överskådlig tid. Deras hemsida (www.mellbyror.se) är käck med hejsansvejsan - men i verkligheten är det en riktig skitfirma!

Nu är träden nere vid Strandgatan borta. Det ser tomt och konstigt ut. Idag var stubbarna också borta, så nu hoppas vi att det snart planteras nya träd där. Det ska bli avenbok sägs det enligt den lokala blaskan i vår stad.

I lördags började äntligen Downton Abbey igen. Stor dramatik redan i avsnitt ett! Vi hade besök från kungliga Hufvudstaden, så jag hade sällskap framför tv:n denna gång. Lasse gick och la sig och läste bok. Tänk att han inte ens orkar se 1 avsnitt av denna diamant.

Det var kul med besök, men en helg går ju alldeles för fort, och det är ju en bit att åka för besökarinnan. Det är i alla fall roligt med gamla kompisar som det känns som om vi sågs igår när man ses. Det är långt ifrån alltid det är så.

På jobbet är det full rulle. Lite väl mycket att förhålla sig till just nu, men man ska väl inte klaga. Jag var och hämtade 91 salstentor som studenterna skrev i fredags. Hoppas på bra resultat. Jag har bara bläddrat lite i dem, för det stod lite annat på agendan idag, men jag måste sätta fart med dessa så jag hinner med innan min lilla semestervecka som infaller snart.

Semester = trevligt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar