onsdag 1 oktober 2014

Ett paket med rosa snören

"Är det till en pojke eller flicka?" frågade expediten vänligt. "Flicka" svarade jag innan jag hann hejda mig. Glatt klippte damen bakom disken av ett skrikrosa presentsnöre och virade runt den nyss inköpta presenten. Jag tittade lite på snöre-beståndet hon hade. Det fanns rosa, blått, silver och guld. Guld hade blivit snyggt tänkte jag, men sa inget. Önskar att jag vore lite mera snabbtänkt ibland. Vilket snöre hade hon valt om jag sagt att presenten var till en lesbisk lastbilschaufför?
 
Så mycket tid det går åt att förbereda nya föreläsningar! Jag har nu suttit två hela dagar med en föreläsning om skrivsvårigheter. Börjar bli klar men behöver lite mer didaktik tror jag. Det tas ju tacksamt emot av studenterna att få lite praktiska upplägg också. Sen är det dags att ta tag i föreläsningen om lässvårigheter. Ja, man har att göra om dagarna.
 
Mitt nya liv som biltvätterska har börjat. Först dammsög jag bilen ute i Stugan, sen tvättade vi henne på macken så att hon metallicsken i solen. Det tog oss drygt 15 minuter att tvätta henne tillsammans. Det tog liiiiite längre tid med Opeln efter att inte ha tvättat den bilen varken höst, vinter eller vår.

 
Jag har precis kommit hem från filmstudion. Idag stod "Stockholm Stories" på programmet. En bra film, men jag gillar ju både Jonas Karlsson och Cecilia Frode. Det var nästan fullsatt idag. Vi hann med en fika också innan. Rulltårta med banan stod på lilla cafémenyn, bakad av cineaster som ivrigt ideellt arbetar för att våra "möten" i föreningen ska bli så trevliga som möjligt.

Förra helgen lyckades jag på en hundpromenad skrapa ihop dessa blommor. Sommarens sista suck liksom. Samtidigt som jag satt dem i vatten fick jag bilder från en kollega som var på Ullared och shoppade julsaker. Jag har för övrigt lyckats skrapa ihop 2 saker p min julklappslista. Lasse har visst 14...

 

 

1 kommentar: