lördag 18 oktober 2014

Mys i vårt hus

Helgen kom verkligen inte en dag för tidigt. Veckan har varit hektiskt full av jobb i form av heldagsföreläsningar, tentagranskanden och vfu-besök. Nu sitter vi här i vårt lilla hus och myser och gör vad som faller oss in. Det gillar jag. Vi har varit ute en sväng och promenerat med hundarna i den murriga väderleken. Nu sitter jag i soffan och stickar på M:s högervante. En helt perfekt lördag som ju avslutas med avsnitt nr 2 av Downton Abbey. 

Efter 7 veckor har Mellby Rör vaknat och lovat (?) att komma ut på tisdag och montera våra rör. Det har nu gått 5 månader exakt sedan golvet bröts upp. Tur att man i förväg inte vet hur lång tid hantverksarbete tar. 

I onsdags var det dags för bio igen. Den Stora Skönheten stod på programmet. Italiensk prisbelönad film lovade ju gott. Det var säsongens längsta film med sina 2 timmar och 20 minuter. Vi bänkade oss. Och sen började eländet! Det är den sämsta film alla kategorier jag sett i hela mitt liv. Den var så dålig att jag fick ett skrattanfall som inte gick att få hejd på när filmen var slut. Folk som satt längst ut på raderna gick. Vi satt sedvanligt mitt i tyvärr så vi fick plåga oss igenom varenda minut av denna film. Sån't skit! 

Det är inte långt kvar nu till min lilla höstsemester. Lata dagar väntar. Vi har lite smått och gott som ska göras, men en hel vecka ledig känns lyxigt och helt perfekt. Kanske till och med tar en tur med Dagny till Garnaffären... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar