måndag 27 oktober 2014

Semester i murrigaste oktober

Vi åkte ut redan i torsdags till Stugan. Regnet öste ner, det var komplett bäcksvart ute och geggigt på infarten - men ut skulle vi efter bostadsrättsmötet. När Lasse skulle låsa upp toadörren visade det sig att den gått i baklås. Nåväl, skogen funkar fint som toalett en kväll eller så. I fredags ringde vi låssmeden och han lät meddela att han kunde komma ut och hjälpa oss i slutet av denna vecka. Jaha. Kissa är ju en sak, men bajsa. I skogen. Skulle inte tro det! Jag skulle till jobbet i fredags och där finns det ju toaletter, men då infann sig nästa huvudbry - jag undviker nämligen helst att bajsa på jobbet. Varför? Ja, det är direkt pinsamt om någon skulle stå på kö och vilja in direkt efter mig. Jag tycker att det är så pass pinsamt att jag byter toalett i de fall det redan luktar bajskorv på toaletten så att den som då eventuellt står och väntar efter mig inte tror att det var jag och så var det inte det. Jag tycker man ska bajsa hemma. Det hela löste sig emellertid redan på fredageftermiddag då en snäll man från Daloc kom till undsättning, och på 10 sekunder hade öppnat dörren. Vi frågade inte vad det kostade, utan såg bara glada ut.
 
Vattnet satte vi på i lördags, och det är helt fantastiskt att ha vatten inne igen. Det är helt perfekt med en veckas semester nu! Vi har inte gjort något speciellt ännu, och har just inga planer på något heller. Idag är vi dock hemma i stan en stund för att duscha och tvätta. Så snart vi kan åker vi ut igen!
 
Här en bild från promenaden i morse. Kallt och murrigt. Regnigt idag igen vilket i och för sig innebär att man kan få vara inne utan samvetskval. Najs. Jag har börjat sticka på ärm nummer 2 till min kofta. Har som mål att den ska vara klar innan veckans slut. Mats vantar ska jag posta idag på väg ut till Öresjö. Ska ta med mig några filmer också som jag kan se på min lilla dvd. Det var ett tag sedan jag nyttjade den. På det hela taget kommer detta att bli en bra vecka.
 
 

1 kommentar: