söndag 19 juli 2015

Semestern fortsätter

Det känns som om detta är en dålig semester sett till vädret, men man kanske är lite för gnällig. Vi har trots allt den gångna veckan haft både sol och varmt och kunnat spendera dagen på verandan...
 ... och haft temperaturer som man måste kontrollera för att över huvud taget tro att man ser rätt. Detta är denna morgons temperatur vid 8-tiden.
 
Veckan stora självförtroendeboost var att vi - Lasse och jag - på egen hand lyckades installera vår nya toa på sin plats. Vi hade inte sönder något, satte inte ihop något fel, mätte inte fel utan allt bara flöt på. Det var knappt vi trodde det var sant och möjligt! Men nu står den där och brummar så fint.
 
På somrarna är det ju mycket repriser på tv. Vi har löst det genom att se på Wallanders sista filmer istället. Jag fick dessa filmer av Lasse när jag fyllde år, och vi ser nu på dem kvällstid när det är repris på repris på tv. Trevligt.
 
Jag känner att jag mer och mer vet mindre och mindre om musik och aktuella artister. Oftast har jag ingen som helst aning om vem man talar om eller vem jag ser uppträda i något program på tv. Det som emellertid verkar vara "inne" just nu är att berätta att man varit mobbad i skolan. Hur är det möjligt att alla artister varit mobbade? Ökar det på intressefaktorn?
 
Vi planterade ju en honungsros ute i Stugan i år. Den verkar ha tagit sig, och växer så fint. Om några år hoppas jag att den blommar precis så fint som de två honungsrosor vi har här hemma inne på gården gör. Vi möts av dessa fantastiska rosor och deras ljuvliga doft när vi kliver in från gatan.
Jag har dessvärre bara badat två gånger i år. Delvis beror det på att min baddräkt är försvunnen. Men nu har jag köpt en ny, och då kan vi gå vår lilla stig sig ner till badet igen. Det är ungefär 19 grader i vattnet. Här är vi på väg ner med Märta och Skorpan för att ta oss ett dopp.
Jag har hunnit med en sväng till frissan också - Amanda på La Frizz. Hon är så bra och noggrann - luggen blir spikrak och håret perfekt jämt färgat. Hon är bäst!
 

 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar