söndag 12 juli 2015

Vecka 2.

Efter Stockholm har vi varit i stugan igen. Det är tråkigt väder, men vi har varit på lite utflykter istället.  Just nu är vi hemma i stan och tvättar.
 
I tisdags fyllde Lasse år, så då åkte vi till Kungshamn och Smögen. Den sedvanliga baguetten skulle ätas förstås. Det går inte att missa räkor när man är på plats. På kvällen kom Frk T och Hr J och fikade. Dessvärre var det inte så bra väder att vi kunde sitta ute, men det gick bra ändå. Tårtan som Herr J hade gjort var superb och helt i Lasses smak - jordgubbstårta. Vi fick hjälp med att lägga i båten också - perfekt!
Vi har också varit på tur till Nääs Slott den gångna veckan. Vi gick med på en visning, och det var riktigt kul, spännande och trevligt. Roligt att komma in på slottet och se det så välbevarat. Allt står så som det gjorde när August Abrahamsson dog den 6 maj 1898. Det är lite synd att Sverige inte har samma system som man har i England med National Trust. Så här ser Nääs ut.
 
Vi har varit på bio också och sett "Prästen i Paradiset". Den filmen lär väl inte vinna någon Oscar direkt, men den funkar om man vill bli underhållen en stund och få skratta lite, så vi var nöjda efteråt. Bio är ju alltid kul.
 
I förrgår var jag, Anna och töserna och plockade jordgubbar. Lasse och Per var överlyckliga över att slippa följa med. Vet inte vad det är med dem?! Jag har gjort sylt på alla bär. Den blev jättegod och står nu i kylen här hemma i stan och väntar på att bli tillbehör till min havregrynsgröt.
 
Min ring från Bukowskis har också kommit nu i veckan. Den var ännu finare än jag trodde! Den marknadsfördes ju som rosa, men såg mer ut som röd på bilden. Men den är verkligen rosa och hur söt som helst, och passar perfekt. Jag är störtnöjd. Köpt av mig till mig. För att jag ville det.

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar