onsdag 22 juli 2015

Vilket bär är bäst?

Om man bara fick välja ett bär att äta - vilket tog man då? Ingen lätt fråga så här i semestertider. I morse plockade jag lite blåbär och några smultron på vår morgonpromenad. Bara så det räckte till filen. Jag är mycket ambivalent till vilket bär jag gillar mest. När jordgubbarna är mogna är det det, när hallonen är mogna är det det - sen finns det ju röda vinbär, smultron, blåbär, björnbär. Idag kom jag nog fram till att alla bär är goda!
 
Igår var det en riktigt murrig dag. Vi satt inne större delen av dagen, och eldade till och med i öppna spisen för det kändes lite rått inne. Lasse krattade bort allt gräs ur diket mot Bengts äng, och jag satt inne och stickade på M:s tröja. Snart bara ärmarna kvar. Här en stämningsbild från vårt vardagsrum tisdagen den 21 juli 2015...
 

Efter passet med krattan och diket fick Lasse för sig att han skulle bada. Kallt och eländigt. Så här skönt såg det ut från landbacken...
Vi är hemma en sväng i stan just nu. Jag har fikat med Anna och töserna. Det blev Gillet denna gång. Trevligt tycker vi alla 4. Lasse och Skorpan gick på en långpromenad medan Märta och jag tog oss en kortare sväng ner till kanalen. Det var tämligen fullt i vår fina gästhamn, och det kom 5 segelbåtar medan vi fick längs kanten som alla lade till på Spikön.
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar