söndag 22 december 2013

Ingenting!

Idag har vi ingenting att göra - och jösses så trevligt det är! Helt otroligt avkopplande att inte behöva titta på klockan eller ha en tid att passa. Vi sitter bara här i vår lilla stuga och gör det som faller oss in. Hittills idag har det fallit oss in att ta en 4 km lång promenad med Märta & Skorpan. Det blåser som sjutton, men det regnar inte så vi stretade vidare. Sen föll det oss in att vi kunde dricka lite glögg och äta goda pepparkakor från Göteborgs Pepparkaksbageri.. Sen får vi se vad mera dagen har att bjuda på.

 

Igår var vi och handlade lite i Uddevalla. Vi var bland annat på ett blixtbesök på Grunnebo Garn. Jag har ju i och för sig en kofta på stickorna så jag behöver inget nytt, men det är ju alltid kul att titta lite. Läste en stickblogg igår - skribenten var stolt över att ha stickat 12 koftor detta år. Hur hinner man det?!

Såg sista avsnittet på Downton Abbey igår. Lite längre avsnitt än brukligt, och nästa vecka kommer julavsnittet - långfilmslångt! Det kan nästan inte bli bättre. Har min lilla bärbara dvd med mig hit över helgerna. Tog med mig ett par filmer som M&M skickat som jag nog får tillfälle att se.

Undrar just vad jag ska hitta på nu? Kanske lite stickning. Lasse ligger och läser sin favorittidning (Privata Affärer). Vovvarna sover så sött. En bra dag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar