fredag 20 december 2013

Jul i vårt hus

Ja, nu finns det väl ingen som säger emot mig när jag hävdar att julen är här?! Vi hade vår första julafton igår när Frk HT kom på besök och klappar delades ut. Jag har en ny mötesbok, Starke Man att liva upp tv-tablån med i jul, och så PG tips att avnjuta. Perfekt!



I skrivande stund är vi i stugan. Kom hit för några timmar sedan och Lasse gör sitt bästa för att få upp värmen här inne... Vi har nog sedvanliga 26 grader när det är dags att krypa till kojs ikväll. Vi har värmt oss med lite varm choklad och lussebullar. Det går ingen nöd på oss precis!

Innan vi åkte hit hade vi en del att fixa vad gäller julmat - skinkan griljerades, Jansson fixades, en rullsylta kokades och två sorters sill lades in. Dessutom rullades köttbullar. Lasse vill ha småsmåsmå köttbullar medan jag tycker om lite större. Jag gillar danska-frikadeller-storlek. Lasse vill ha småhagel.

I morgon ska vi till Grunnebo Garn! Lasse ska visst in och handla. Undrar om han går tomtens ärenden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar