torsdag 12 december 2013

Rumpan bak!

Hur man än vänder sig så har man rumpan bak. I år tänkte jag att jag skulle ta lite kompledigt i december för att njuta av decembertillvaron. Därför är jag till exempel ledig idag och i morgon. Fast nästa år gör jag inte på detta sätt. Jag har egentligen alldeles för mycket att göra på jobbet för att vara ledig, vilket inte gör ledigheten till den avkoppling jag hoppats. December blir liksom aldrig den lugna månad jag varje år hoppas på. Får se fram emot pensioneringen helt enkelt.
 
Idag styr vi kosan mot stugan via ett par affärer på Överby. I morgon blir det lussekaffe i soffan tillsammans med mörkret ute i Öresjö - det blir mysigt. Sedan måste jag ta mig till Torp för att handla i ett par affärer. Jag hoppas att Lasse inte följer med in i dessa affärer så att jag kan få köpt hans julklappar någon gång...
 
I år blir det julafton med Frk HT redan innan jul. "Så här nära jul har vi aldrig varit" sa hon - och det stämmer. På torsdag öppnar vi våra första julklappar tillsammans. Det är också HÖG tid att klä granen. I eftermiddag kommer den att lysa så fint ute i stugan. Längtar redan...
 
 
 
 
Igår var det sista filmen på Filmstudion. En spännande film som hette "Zero Dark Thirty". Den fick VG av mig i betyg även om den kunde ha varit lite kortare. Tycker att filmer som drar sig över två timmar blir lite sega. Men det var spännande som sjutton på slutet. Nu får filmstudion ligga nere lite tills i januari då vårens "medlemsmöten" börjar igen.
 
"Eller, hur?" har ju varit ett sådant där uttryck som nästan alla säger, och som går en på nerverna efter ett par år. Nästa uttryck i min värld att irritera sig på är "I den bästa av världar" som jag numera tycker var och varannan börjar sina meningar med.
 
I den bästa av världar är det därför nu dags för en dusch och därefter dags att packa lite!
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar