torsdag 17 juli 2014

Det blev ju bra!

Efter 1 timmes jobb igår var diskmaskinen på plats. Det blev bra tycker vi. Vi är nöjda med vårt färgval i köket i stort trots att det nu gått ett par år sedan vi köpte köket - risken är ju att man tröttnar efter ett tag, men blått, grått och svart är fint tycker vi.
 
Vi är hemma en sväng idag igen. Vi måste verkligen bestämma oss vad gäller bilen. Ack och ve vilket beslut. Det är ju jättemycket pengar för en bil! Vi har kollat fordonsskatter och försäkringar idag samt räknat lite hit och dit på det hela. KIA:n blir ju lite dyrare, och att köpa en helt ny bil är ju en riktigt dålig affär. Fast alla bilaffärer är ju dåliga. Just nu vill jag bara att någon annan ska bestämma åt mig. Köpa loss Opeln eller satsa på denna?
 
 
Sticker emellan med en glad bild på potatis och mig! Detta är den goda sorten Amandine. Det enda man behöver odla i livet egentligen. Det räcker med denna sorts potatis.
 


Nästa vecka kommer snickaren tillbaka från sin semester, och då ska kontakt upprättas mellan oss så att han kan börja med golvet i Stugan. Hoppas för allt smör i Småland att det nu efter 6 veckors surrande i köket är torrt så att allt kan komma på plats. Vi skulle behöva titta på vilken matta vi vill ha in - egentligen idag.
 
Jag vill ju bara ha semester! Inte fatta massa beslut...
 

1 kommentar:

  1. Det räcker faktiskt väldigt bra utan "den enda" sorten potatis, Amaldine tror jag den nån gång blivit döpt till av ett par elaka potatisföräldrar!

    SvaraRadera