söndag 20 juli 2014

På programmet - kolonin

Ja just det, kolonin står på programmet. Det är målningen som liksom vägrar bli klar. Vi är i och för sig klara med den lilla sovalkoven, men verandan återstår. Vi gjorde ett försök med detta i förrgår men att ha två hundar som pockar på uppmärksamhet går liksom inte när man ska måla (och försöka hålla dem borta från färgen...). Därför har vi inför denna dag en ny strategi. Vi målar i skift inne och en av oss får ägna sig åt trädgårdsarbete ute under tiden och ha uppsikt över hundarna. I förrgår gav jag upp målandet ganska snart, Lasse klippte gräset, och jag tog tag i att rensa mellan plattorna istället. Detta jobb ska nu fortskrida idag för att bli helt färdigt och vi ska också hinna med 1 st strykning inne på verandan. Här en bild från i förrgår - lunch på Karlsvik i skuggan under Ediths äppelträd.
 
 
Det är riktigt varmt nu - härligt! Igår badade vi ute i Stugan innan vi framåt eftermiddagen styrde kosan in hit till stan. Lasse och en kompis skulle gå och lyssna på Ulf Lundell som spelade nu under Fallens Dagar. Jag stannade hemma med vovvarna och hade en soffkväll och valde bland alla engelska deckare som stod till buds. Till slut föll valet på Foyle´s War. Märta, Skorpan och jag hann med en kvällspromenad innan Lasse kom hem. I morse tog vi den sedvanliga promenaden runt Spikön och räknade till 25 bådar i gästhamnen. Kolla in dagens himmel!
 
 
Vi har gjort fint i diket ute i Stugan också. Gången ner till badet blev i och med det lite bredare. Här en bild på Lasse som krattar upp.
 
 
Nu har jag läst ut Elly Griffiths sjätte deckare. Jag gillar dem! Ska leta fram något här hemma nu som jag kan läsa - eller också tar jag Lasses Viveca Sten-deckare eftersom han inte verkar kasta sig över den direkt. Kan vara kul att läsa en sådan nu hyfsat nära vårt besök i Sandhamn.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar