tisdag 1 juli 2014

Ack och ve - dags för förlängning!

I skrivande stund sitter vi i vardagsrummet ute i Stugan. Lasse jublar över att ytterligare en match gått till förlängning. Det innebär 2x15 minuter att lägga till de redan spelade 90. Det är 2 veckor kvar på VM och nu börjar lagen bli färre och färre. Det är ju liksom själva vitsen. 

Idag har vi varit på kolonin och fixat. Lasse målade sovalkoven och jag klippte gräset. Sen började det regna och åska, men vi var nöjda med dagens insats så vi packade ihop och åkte hit ut istället. I morgon ska Lasse stryka en sista gång, och jag ska börja med verandan. Vi ska se ut några dagar nu på semestern då vi bor därute. Men först måste färgen torka. 


Vädermässigt hade ju semestern kunnat starta bättre. Men jag är så nöjd med att bara vara ledig och slippa tider, möten och klockan. Det är skönt att känna att man går ner i varv! 

Nu har både Lasse och jag beställt nya glasögon. En dyr affär. Men det är hög tid för mig att köpa nya. De är repiga och börjar kännas lite gammalmodiga. De nya är klara om en vecka ungefär. 

Juli - och jag har inte badat än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar