onsdag 23 juli 2014

På tur med Penny

I dag på förmiddagen tog vi oss en tur med Penny - vår nya båt. Solen sken och himlen var blå som sig bör. Vovvarna skötte sig exemplariskt och motorn likaså. Inte helt fel med tanke på våra båtturer genom åren... Här en bild på Skorpan som skötte sig exemplarsikt på sin allra första båttur i livet.
 
 
 
Igår gjorde vi en dagsutflykt till Åstol och strosade runt där lite. Det är en konstig ö, och vi funderade lite på om vi skulle kunna bo där eller inte. Lasses svar var givet - JA! Han skulle till och med kunna byta bort vår stuga mot en eländig ruffig sjöbodsliknande byggnad på 15 kvm på Åstol.Jag tycker öar över huvud taget är smått klaustrofobiska och har ju trots flera år på västkusten svårt att se charmen just med dessa samhällen. Pittoreska och fina - javisst, men inte nödvändigtvis finare än andra. Här en vy på Åstol vid ankomst.
 
 
 
Dessa dagar när det är så hiskligt varmt badar vi en del. Här är Märta och jag efter ett dopp i Öresjö.
 
 
I veckan var jag hos frissan. Ett helt vanligt besök trodde jag tills min frisör sen 10 år meddelade att hon ska byta karriär helt och hållet! Det borde vara förbjudet... nä - skämt å sido hon har kommit in på läkarlinjen i Gdansk och flyttar dit nu i höst. Vilken satsning. Jättemodigt tycker jag.
 
Avslutar med en bild på Skorpan vilandes på verandan i kvällssolen.
 
 



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar