torsdag 12 mars 2015

Bajs mm

Bredvid vår toalettstol ligger det alltid en hög med tidningar. När jag går på toaletten tycker nämligen jag att det är trevligt att läsa en tidning eller lösa korsord eller nå´t. Många kloka tankar tänks på denna "mugg". Detta har Lasse mycket lite förståelse för. Han undrar vad jag gör och hur länge jag tänker sitta där. Jag förstår inte varför jag inte bara kan få sitta där likt Ferdinand under sin ek och lösa mina korsord. Våra vänner M&M har varsin toalett - det vore ju drömmen!
 
Idag har jag varit i den lokala djuraffären och köpt hundgodis. Damen bakom disken försökte sälja in en ny sorts hundbajspåsar - som doftar lavendel! "Man lyssnar på kunden" hävdade hon. Jag fattar ingenting. Bajskorven ligger ju i en påse som man knyter till och tänligen omgående slänger i en papperskorg. Det luktar ju inte om denna bajskorv när den ligger i påsen utan snarare innan den kommer ner i påsen. Vad är problemet?
 
 
Igår när jag var ute på en sakta promenad med Märta (som blivit bättre i sin tass för övrigt) nästlade hon in sig i en buske i Betty Backs Park. Jag släppte då kopplet och skulle sedan fånga upp detsamma på andra sidan busken. Jag kom då åt en kantsten som uppenbarligen haft en hundbajskorv liggandes på sig, för jag kände hur det liksom smetade till på fingrarna. Sen gick vi hem.
 
I skrivande stund är Lasse ute i stugan tillsammans med vovvarna. Jag är hemma och har precis skickat iväg den sista granskade kartläggningen. I morgon tar nya tentor vid. Högen börjar sina! Tur också att det är lite olika tentor - omväxling förnöjer.
 
Ikväll är det bostadsrättsmöte som jag ska gå på.
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Hörde just på radion att det är du som skapat uttrycket "how to shit in slow motion", stämmer det verkligen? Ett annat alternativ än att bygga om lägenheten så att vi får två toaletter, är kanske att du tar med dig en kasse eller två till jobbet, fyllda med gamla Årets strunt, Hänt i vecket och liknande litteratur. Så kan du sitta där och lösa Snipp Snapp när du har en stund eller tre över!😜

    SvaraRadera