tisdag 3 mars 2015

På det hela taget en bra dag

Ja, det har det varit idag. Det känns mycket bra att det börjar lugna ner sig på jobbet och det känns åter normalt vad gäller arbetsbelastningen. Idag har jag jobbat hemifrån vilket är en ynnest i sig! Jag har granskat pedagogiska kartläggningar som studenterna som går min specialpedagogiska kurs gjort. I skrivande stund är jag klar med det antal jag tänkte göra idag. Fortsättning följer i morgon.
 
Lasse är ute och går, och under tiden får jag sms från Fitbit att han är på väg att gå om mig i steg! Huvva! Vi startade en "Workweek Hustle" igår tillsammans med min bror och svägerska. Konstigt ändå vilken fart det kan bli på oss bara av att man blir lite hetsad av sms. Just nu leder svägerskan med sina 33.886 steg, därefter Lasse (fasiken nu är han förbi!) och så jag och sist bror.
 
Helgen som gick var vi i stugan förstås. Jag var ledig torsdag och fredag också så vi hann med lite av varje, bland annat ett besök på IKEA. Jag ska köpa nya bokhyllor hit in till gröna rummet. Det ska bli kul när de är på plats. Det är skönt att vara i stugan och slappa. Vi såg till att få våra små ärenden utförda på förmiddagen och sedan var det skidor i Falun på eftermiddagen.
 
Det känns som om våren är på väg - sedan några dagar tillbaka hör vi koltrasten sjunga på mornarna och det är helt underbart tycker jag. Ingen snö i sikte, så jag är mycket nöjd.
 
Nu är det dags för  mig att ta mig ut på stan - ska till garnaffären och köpa lite blått garn som sedan ska stickas till en tröja som sedan ska skickas till "Italien".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar