måndag 9 mars 2015

Ny vecka, nya tentor och en stukad tass

Jag jobbar hemifrån idag igen - kan inte nog tänka att detta är en ynnest att kunna göra så. Det är perfekt att i lugn och ro kunna granska tentor hemma. Å andra sidan är det också helt perfekt att ha ett eget kontorsrum när andra saker ska göras.
 
Alldeles nyss kom posten, och då hade vår postman med sig garnet jag beställde från Garnaffären i Uddevalla förra veckan. Snabb leverans! Nu kliar det i fingrarna! Nu skulle jag ju varit ledig så att jag kunde sätta mig och börja. Det kommer ju en kväll i och för sig. Är väldigt nöjd med färgen på garnet. Det kommer att bli fint. Har plockat fram stickor.
 
Helgen har spenderats hos mamma i Nyköping. Jag och Skorpan åkte upp i fredags. I lördags var vi ute och handlade lite på stan. Det blev ett påskris bland annat som mamma ville ha. På vägen hem slank vi in på Princess Bageri och köpte var sin bakelse till eftermiddagskaffet också. Bror och svägerska stod som vanligt för logi för mig och Skorpan. Det näst yngsta barnbarnet var också på besök, och han var smått fascinerad av "vovo". Jag blev fascinerad över den energi ett litet barn kan ha, och hur man vid mycket tidig ålder kommunicerar och testar hur långt man kan gå. "Får jag sitta på vardagsrumsbordet?" kan sägas på så många olika sätt!
 
Märta har sedan igår ont i en framtass. Det var ett tag sedan hon hade det. Hon har väl trampat fel eller nå´t. Vi linkade så sakteliga runt Betty Backs Park i morse, medan Lasse och Skorpan tog en annan vända i full fart. Tur det inte är någon Fitbit-tävling denna vecka för då hade jag haft många långa steg kvar att göra.
 
Idag är det verkligen vår här i vår lilla stad. Det verkar som om solen ska skina på oss hela veckan och i helgen! Vi har en del jobb att göra på kolonin - bland annat klippa ner pilen och smällbärsbuskarna. Ett typiskt Lasse-jobb någon dag framöver.
 
Nu - dags för tvättstuga!

2 kommentarer:

  1. Länge leve Posten!
    Jag tar mig friheten att tack vare denna "garn via postorder-service" för all framtid drömma om att jag nu slipper spendera timma efter timma väntande på Garnaffärens tråkigt dammiga P-plats, strax utanför Uddevalla!?

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är i gång här igen! Kollegan har saknat det

    SvaraRadera