onsdag 4 mars 2015

Service-mind?

I vår lilla stad har vi 1 styck affär som säljer garner. Jag har under mina snart 12 år i staden varit inne i den affären 1 gång. Den har varit trång och ogärstvänlig och jag har istället antingen valt en annan affär i en annan stad eller köpt på nätet. Nu har affären bytt ägare så jag tänkte gynna denna lilla affär. Jag stegade dit igår - stängt. Jag stegade dit idag - öppet! Jag lämnade fram min lapp på garn jag ville köpa och mängd. Det aktuella garnet fanns inte inne vilket jag i och för sig hade räknat med eftersom Järbo Garn har en väldigt massa olika garner och det är omöjligt att ha allt hemma. "Men du kan väl ta hem?" sa jag. Och det är nu det konstiga sker - "Nä" sa affärsinnehavaren. Man blir liksom lite paff. Hon frågade vilken färg jag hade tänkt mig. Jag svarade på detta och hon plockade då fram ett garn från ett annat bolag som var jättefint och mjukt. Kanske detta skulle passa istället? Tja, varför inte tänkte jag. "Men jag har bara två nystan". "Men jag behöver ju 11". "Då går ju inte det". "Nä". Så nu sitter jag här framför datorn och gör som jag brukar - beställer på nätet. Hur svårt kan det vara att vara lite service-mind?
 
Jag har hunnit med ett besök hos tankläkaren idag också. Det var dags att göra avtryck. När jag var liten hade jag tandställning, och då fick man göra avtryck i gegga som placerats i en stålställning som man tryckte upp eller ner på tandraden. Den skavde minndes jag tydligt. Jag funderade på vägen till tandläkaren vilken produktutveckling som skett på dessa 42 år som gått sedan jag hade tandställning. Nu vet jag - absolut ingen! Samma stålformar som skaver och gegga som sakta sakta sakta glider ner i halsen.
 
Nu har jag bara tre tentor kvar innan alla 44 är granskade. I morgon ska alla få besked har jag lovat. Jag jobbar hemifrån idag också vilket är alldeles utmärkt när man bara har tentor att granska. I morgon blir det kontoret igen - skicka ut dessa tentor, rapportera betyg samt gå på en Prezi-kurs.
 
Lasse är ute och går. Det är marknadsdag idag här i vår stad, och jag tror han spatserade dit och således kommer att komma hem med sura remmar.
 
Min bror blev farfar igen häromdagen. Pojke nr 2 i den lilla familjen. Gabriel ska han heta. Jättefint namn tycker jag. Lasse höll med och berättade att Gabriel stod på den lista över eventuella namn som Frk T skulle fått i de fall hon blivit en pöjk.
 
Dags för lite mer jobb innan jag tar mig an Skorpan som ska duschas idag. Huvva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar