lördag 14 mars 2015

Mello 2015

I kväll är det dags för melodifestival. Poängfördelningen mellan Lasse och mig är 31-31. Rafflande alltså. Allt kan hända. Uppgiften ikväll är att placera ut alla bidrag på en plats. I princip kan man alltså få 0 poäng. Vet inte riktigt hur min lista ser ut än. Igår spelade de Hasse Kvinnaböske på radion. Jag satt i bilen på väg till jobbet och det tog ett tag innan jag insåg att jag satt och sjöng med och tokdiggade... Vafalls? Sen fick jag inte melodin ur huvudet på hela dagen... 

Idag har vi varit på kolonin och klippt ner pilhäcken. Den gör nämligen ingen människa glad. Passade på att rensa ur lite på vinbärsbuskarna också. Det var hyfsat varmt ute och solen skiner från en klarblå himmel idag. Nu är vi tillbaka i stugan och har precis gofikat. På tv är det skidor från Holmenkollen. 

Jag stickar vidare på M:s tröja. Är väldigt nöjd med nyansen på det blåa garnet, hoppas M kommer att tycka det också. 

Vi insåg att det idag bara är tre veckor till påskafton. Sekatören åkte fram och vi klippte av lite ris som nu står i ljummet vatten.  Hoppas det hinner slå ut lite till påskledigheten. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar