torsdag 5 mars 2015

Det är vår i vår stad!

Flera vårtecken har nu gett sig till känna i vår stad - vintergäcken lyser så gula och fina, de lila krokusarna på Spikön tittar fram, snödropparna är utslagna och gatorna har sopats från grus. Idag är himmlen blå och meteorologerna lovar flera plusgrader. Kan man bli annat än nöjd och glad?
 
 
Igår var jag på bio. Lasse brukar håna mig lite för de filmer som visas på filmstudion. Igår träffade hans hån rätt - en polsk svart-vit film som hette Ida. Ganska intressant story, men den lyfte liksom aldrig. En av mina flimstudiokompisar satte betyget "bättre än dålig" medan jag nog tyckte "sämre än bra".
 
Vår Fitbit Hustle går vidare - bokstavligen. Det är olidligt jämt mellan oss alla fyra, och min ovilja att ligga sist i listan fick mig igår att ta en extra lång kvällspromenad med vovvarna bara för att upptäcka att jag ändå låg sist. Det var då dryga 600 steg upp till min bror så jag ställde mig inne på toan och gick på stället i 700 steg - då låg jag inte sist när jag släckte lampan igår.

Nu sitter jag på jobbet och äter min lunch i form av en räksallad. Det ekar tomt i korridorerna för de flesta är på konferens i Göteborg. Har ägnat förmiddagen åt att skicka ut tentorna samt renskriva betygslappen. Om en stund ska jag på Prezi-utbildning. Borde ägna en del av lunchen att skriva en handla-lista också. Vi ska göra det i kväll nämligen. Tråkigt. Vi borde åka till en affär vi inte hittar i och som är riktigt stor - då blir det många steg!

2 kommentarer:

  1. Såna affärer handlar vi ju i varje gång...

    SvaraRadera
  2. Dessutom tycker jag nog att det var en väldigt fånig titel på den polska filmen du såg! Varför hette den Ida, när den visades igår...😟?

    SvaraRadera