tisdag 19 maj 2015

Bryggan är i = dags att bada?!

Igår var jag till Götene på VFU-besök. Det är den tiden på året nämligen. På vägen hem passerar man ju Lidköping med Rörstrand. Av någon konstig anledning svängde bilen in där. Se men inte röra fick det bli. Lasse kreverar nog om jag kommer hem med mer porslin. Bredvid Rörstrand ligger också Delicato-butiken. Där gick jag också in och köpte mig några mini-chokladbollar samt mini-punchrullar. Gott till kaffet.
 
I lördags var det dåligt väder ute i stugan, vi satt mest inne. Mysigt det med på sätt och vis. Fast i maj borde det ju vara lite soligar och lite varmare än vad det är. Kan man tycka. Här en bild över sjön med regnväder på väg.
 

I söndags la gubbarna i bryggan, så nu är det bara att börja bada. Båtarna får vänta till en annan gång, det var tydligen ingen som var sugen på en båttur. I trädgården ser vi att vår Kvitten klarat vintern och nu blommar. Fin färg som lyser upp tycker jag.


Igår efter jobbet åkte vi till Nisses i Uddevalla och köpte en ny buske som vi planterade på gränsen in till vår dunge - en Luktolvon. Den tror vi kommer att passa fint. Nu hoppas vi att den tar sig. De små söta vita blommorna doftar ljuvligt! Vi köpte också lite kryddor till pallkragen - oregano, rosmarin och fransk dragon. Dessutom slog vi till på 5 jordgubbsplantor - ett experiment som vi får se om det går vägen. En tålig och tidig sort - Rumba.
 
 
Idag jobbar jag hemifrån. Ska bland annat  planera morgondagens VFU-besök. Ska till Vänersborg och Vargön. Det ösregnar ute, men vi hann precis hem i morse innan himlen öppnade sig. Här är vovvarna och jag på Spikön.
 
 

1 kommentar:

  1. Då kan du göra kvittenmarmelad så småningom! /Micke

    SvaraRadera