torsdag 7 maj 2015

Nykläckt på Spikön

I morse såg vi att gässen ute på Spikön också var på morgonpromenad. De vågade sig - liksom vi - ut i snålblåsten och regnet med sina små dunungar. De är ju så söta. Av någon anledning lyser kanadagässen med sin frånvaro, och det tackar vi för, för de brukar vara smått ilskna när de har ungar. Denna sort (grågås?) är ju inte heller så trevliga att få efter sig, men de är mer skygga i alla fall. En gåskarl är inte att leka med!
 
 
Idag har vi varit på matmarknad här i stan. Vi passade på att köpa lite oliver från Grekland och lite korv från Holland och Italien. Allt till vår belåtenhet. Det är lite roligt att denna matmarknad dyker upp i regionen lite då och då. Oliverna är syndigt goda!
 
 
 
Eftermiddagen har mest spenderats i duschen. Båda hundarna har tvagats. Ibland när jag sitter därinne i duschen och försöker hålla Skorpan på plats och få Märta att ställa sig upp önskar jag att vi hade valt nakenhundar istället... Ingen pälsvård alls. Nu är emellertid de båda så mjuka och goa i sina pälsar, så nu ångrar jag att jag tänkte så. Päls är ju mjukt och gott. Här kommer en bild på Skorpan och Lasse som kan få rubriken "sådan herre sådan hund". När Skorpan duschat lindar vi in honom i handduk och filt så att han inte ska frysa. Märta ligger också inlindad, men det är nog mer för att hon tycker det är mysigt i största allmänhet.
 
 
Imorgon åker jag och hälsar på mamma. Lasse och Skorpan stannar kvar i stan och ska enligt ryktet ut och gå långpromenader. Och äta korv tror jag.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar