tisdag 5 maj 2015

En bild från 90-talet - typ

Idag har jag på förmiddagen rensat mitt skrivbord från allehanda papper och tjafs. Blir lite förvånad varje gång jag inser hur mycket papper jag sparar. Vad tänkte jag? Nu är det emellertid tomt, fint och inbjudande på skrivbordet. En bra arbetsplats helt enkelt. Strax ska jag ta mig an lite kurslitteratur som jag måste läsa - "Pedagogiskt ledarskap" och "Konsten att navigera mellan individ och grupp". Medan jag städade hittade jag en påse med bilder från en svunnen tid. Däribland detta foto taget på mig och Marie nere i Nävekvarns hamn. Minns inte när det var, men någongång i mitten av 90-talet skulle jag tro. Det kan till och med vara så att bilden är tagen när vi gick på lärarhögskolan - mitt hår har sin naturliga färg. Studentkassan räckte inte till slingor...
 
 
Jag och Lasse hade fyra väldigt trevliga lediga dagar i samband med Valborg. Vi var ute i stugan, men hann också med en hel del på Karlsvik. Det som återstår där nu är att fönstren ska målas ytterligare 1 gång. Vi var och köpte korgstolar som inte var alltför skrymmande i det lilla utrymmet. Vi är klart nöjda med hur det blev ute på verandan. Det som också återstår är att köpa tyg så att jag kan sy gardiner. Till Lasses stora glädje ska jag alltså plocka fram min symaskin. En tingest jag inte använder alltför ofta vilket han påpekar då och då. Men en symaskin ska det väl finnas i varje hem - oavsett om den används eller inte.
 
 
Plommonträdet kom också i jorden. Äntligen ett Victoriaträd! Nu hoppas jag på många goda och stora skördar framöver. Förutsättningarna för detta lilla träd är i alla fall större ute på Karlsvik än på Stora Näset. Dessutom är det ju köpt på Nisses i Uddevalla vilket borgar för kvalité.
 

"Vila i frid" lästes ut på nolltid. Jag har nu börjat på bok nummer 2 som heter "Andra andningen", och den verkar lika lovande. Jag har tre stycken i serien, men saknar den fjärde. Denna ska snarast inhandlas. Vem vet - kanske redan i eftermiddag...
 
Här är en vacker bild från helgen som gick. Den är tagen på en morgonpromenad men hundarna ner till Vesteviken. Dimman lättar! Inte dumt att ha detta sceneri runt sig.
 
 
Idag när vi gick på en gemensam lunchpromenad med Skorpan och Märta runt Spikön såg vi den första fritidsbåten lägga till för i år. Ja, den första som vi sett i alla fall. Det är ett fint sommartecken när båtarna börjar lägga till i vår fina gästhamn, som ju är en av tolv hamnar i Sverige som har fått Blå Flagg. Huset som syns till vänster i bild är en husbåt på tillfälligt besök - den ska transporteras till en annan plats har vi fått veta via den lokala blaskan.
 
 




2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst detta ditt senaste bloggalster! Bättre sent än aldrig, eller hur😉.

    SvaraRadera
  2. Jättefina stolar (och bild från förr såklart ;-) ) - vart har ni köpt dem (stolarna alltså)?

    SvaraRadera