lördag 30 maj 2015

Piiiiiip!

Många av våra vitvaror är av märket Bosch. Fast nu ångrar jag att vi satsat på det märket. Inte för att jag är missnöjd med produkterna i sig utan för att allt piper. Micron piper oavbrutet när något är färdigmicrat. Vattenkokaren avger ett öronbedövande utdraget piiiip när man värmer vatten - både när man sätter på kokaren och när vattnet är klart. Frysen piper när dörren står öppen lite för länge, vilket inte är länge alls. Jag blir tokig! Bilen piper också när jag lägger i backen när jag parkerar. Måste allt pipa?! 

Idag har det varit riktigt pruttväder. "9 grader känns som 2" stod det på väderappen. Jo, jag vet. Märta tvärvägrade att över huvud taget gå ut idag så vi bar henne en bit, sen gick Lasse hem med henne medan Skorpan och jag tog en lite längre promenad i regn och snålblåst. När jag var hos massören på jobbet sist berättade han att hans granne har en gammal tax som denne granne åker buss med några hållplatser varje morgon. Därefter stiger granne och tax av och går hem, annars vill inte taxen gå alls. 

Snart slutar våra studenter för att gå på sommarlov.  Ett gäng tar examen efter 4 år. Kommande helg ska jag ut och käka med 4-6:orna som går ut. Ska bli trevligt. På fredag har vi avslutning i Albertssalen. De jag pratat med har alla fått jobb som de ser fram emot att börja, och det är kul tycker jag. 

En rolig nyhet är att Öresjö-Anna fått jobb på HV. Hon har ju haft lite vik då och då, men nu har det öppnat upp en möjlighet att jobba lite mer och på mer kontinuerlig basis. Speciellt kemin i 4-6 skulle visst bli kul. Jag håller mig till mina ämnen tror jag!  

Äppelträdet på kollo tokblommar! Hoppas på fina äpplen till hösten. Det är en väldigt vacker tid nu egentligen. Blir det nu bara lite varmt också blir jag nöjd. Snälla väderguden!

 
Nu ska jag sticka klart ärm nr 2 på herr M:s tröja. Jag tänkte ångstryka delarna i morgon i tvättstugan för att sedan sy ihop den och sticka krage. Sen är den klar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar