lördag 16 maj 2015

Deppig? Åk till tippen!

Veckan som gått har vi varit på "tippen" i två omgångar. Det finns nästan ingenting som gör mig på så gott humör som att åka dit (eller snarare ifrån). Det är mitt recept på all depression - rensa lite och åk till tippen. Vad man känner sig redig och nöjd efteråt! I början av veckan var vi på kolonin och rensade i rummet - det genererade en del som vi körde till tippen. Gamla stolar, en tjocktv och lite annat tjafs. Nu är det lagom plats i lilla stugan igen. Här har Lasse hängt upp en tavla vi hittade hemma hos Edith.

 
Häromdagen eldade vi i stugan. 7 timmar non-stop! Vi var så trötta och hungriga efteråt, men väldigt nöjda med att de tre enorma högarna med mestadels granris nu är borta. Jag passade på att kratta upp alla löv på den sidan som Frk T:s fästman fällt träd på så att det är snyggt där. Under en av högarna fann vi så dessa stubbar som vi nu varit iväg med till tippen.

 
Igår var det strålande sol härute på Stora Näset. Det blev en bra dag med lite småplock, Lasse klippte gräsmattan för första gången denna säsong och så invigde vi vår nya grill. Gott! Det är så trevligt att sitta på verandan och äta grillad mat. Synd bara att allt som gäller grillen är så erbarmligt svårdiskat. Jag och Lasse grillar alltid samma sak vilket fått mig att fundera på att kanske hitta på något annat än fläskfilé och lax någon gång. Ska kolla i Salmings grillkokbok tror jag.

 
 Idag blir det mest innevistelse. Meteorologerna har lovat regn och styv kuling. Det blir go´kaffe, stickning och kanske lite läsning. Inte dumt det heller!
 

1 kommentar:

  1. Toppenhelg det här! Vi har ju hunnit med massor av bra jobb, mer sånt😅

    SvaraRadera