tisdag 25 augusti 2015

Höst

Det kändes som om hösten kom igår - regn, rusk och åska med vackra blixtar över sjön. 20 mm regn hann det komma under dagen och temperaturen föll. Framåt kvällen fick vi tända inne och jag tände också lite ljus. Det är trots allt lite mysigt.

Augusti har annars varit en helt fantastisk månad vädermässigt. Det enda trista är ju att jag jobbat hela tiden, men det har funnit möjligheter till rekreation i form av fina kvällar och soliga helger. Jag har till och med badat några gånger till. Här ett bildbevis på den aktiviteten från helgen som gick.

Hundarna gillar också att bada! Inte så konstigt kanske med tanke på att de har päls och inte kan svettas som vi - klart man vill i och svalka ner hela kroppen. Här är Skorpan efter sitt dopp.
 Vi hann med att grilla också i helgen. Min amandinepotatis har ju inte växt som den skulle i år. Jag skördade den sista plantan inför grillandet, och åt och njöt i stora drag av denna fantastiska potatis. Kungen bland "pärer".

Igår var jag och klippte hundarna på Perchwater Kennel. De blir så fina när de varit där - så söta att man nästan inte kan ta blicken från dem! Jag hade tagit med mig lite jobb som jag skulle fixa med medan jag väntade, men det var oerhört svårt att koncentrera sig. Orsaken? Denna! En hel hög med vackra, fina valpar! Klart man måste gosa med dem där de låg i en enda stor hög. Jösses så söta! Dessutom vet man att Frida på Perchwater är en riktigt duktig och seriös uppföderska, så det är fina och friska hundar med bra sinne och psyke som kommer från henne.


Idag har jag jobbat med en kursplan i svenska som ska förändras en hel del. Vi i svenskgruppen har kämpat för att få mer renordlade svenskkurser, dvs inte blanda in andra ämnen och perspektiv. Detta har nu fått gehör och därför måste några kursplaner göras om. Det börjar äntligen röra sig lite i korridorerna här på jobbet också - studenterna är på väg vilket känns riktigt bra tycker jag.

Idag åt jag stuvad spenat till lunch - igen. Konstigt egentligen, för förr i tiden gillade jag absolut inte alls spenat. Smakerna ändras tydligen. Förr åt jag renskav med god aptit nu tycker jag att det luktar och smakar illa. Jag kan bara komma på ett livsmedel som jag gillat hela livet och som följer mig som en god vän - den feta majonnäsen!

Avslutar med en fin bild tagen på en av helgens morgonpromenader föreställande en stilla Öresjö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar