torsdag 13 augusti 2015

Vardag

Då var vardagen här igen. Och här för att stanna ett tag. Jag åker till jobbet varje morgon, och sen åker jag hem igen efter uträttat värv. Det är vardag det! Vi bor kvar ett tag till ute i stugan, och det är jag glad för för nu har sommaren kommit med sol, blå himmel och dagstemperaturer som överstiger 20. Då får man njuta av eftermiddagar och kvällar. Det fanns en blå himmel där ovan!
 

Förra helgen sov vi över på kolonin en natt. Den sedvanliga natten före Öppen Trädgård. Det är väldigt mysigt där ute, och det går utmärkt bra att sova där om man har lite ordning på sina saker vill säga. Vi hade köpt kräftor och rökt makrill som vi åt på kvällen. Gottgott!


På kvällen lade sig mörkret och vi var ute och jagade mördarsniglar. Det finns mycket mycket mer av den varan ute på kolonin.

 

Här sitter jag och äter frukost.
 
 
I lördags fyllde Skorpan 3 år (23 räknat i människoår). Tänk att vi redan haft honom i snart 2 år. Tiden går. Födelsedagspresenten bestod av en pipleksak i gummi samt vom-pinnar. Vom luktar fruktansvärt äckligt, och är därför också väldigt populärt. Vi har vom ytterst sällan hemma, men fyller man år då kan man få lite vom. Tänker att det är ungefär som prinsesstårta för mig.
 
 
Förra veckan hade vi besök av Lasses brorsson med familj ute i stugan. Alltid roligt att träffa dem. Vi kunde sitta ute, men det blev inget bad i år. Det var liksom ingen som var upplagd för det. Temperaturen är enligt grannen 16 stabila grader, och det är ju verkligen i minsta laget.
 
Jag har läst ut de fyra Sarenbrant-böckerna med Emma Sköld som huvudperson. Kände mig lite vilsen efter sista boken. Vad ska jag läsa nu? Igår när jag var hemma i lägenheten plockade jag med mig ett par stycken att välja mellan, och började på Barnbruden av Anna Laestadius Larsson i gårkväll. Fick den rekommenderad av Marie och insåg att jag hade den hemma. Den tror jag på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar