onsdag 28 oktober 2015

Höstsemester!

Vår lilla semester är i full gång. Ja, inte så att vi är överaktiva direkt men vi har det väldigt bra och trevligt här ute på Stora Näset. I måndags åkte vi till Uddevalla och IKEA bland annat. Det blev två nya kuddar till soffan här ute, och så lite småplock förstås som det alltid blir på IKEA. Julavdelningen passerades också. Det närmar sig verkligen. På söndag är det bara 4 veckor kvar till advent.
 
 
Vi var och köpte kransar till gravarna på Nisses också, och så fick Lasse stå ut med att sitta på parkeringen medan jag var inne och köpte garn på Grunnebo Garn. Här är min gottepåse därifrån.
 
 
Köpte reflexgarn också. Det ska nog bli en mössa tror jag. Eller vantar. Eller en bård på en mössa. Få se vad det blir. Ska försöka bli färdig med den tröja jag håller på till mig själv denna vecka. Har drygt 1 ärm kvar. Och så sy ihop. Det kan ju ta hur lång tid som helst.
 
 
Mickes tröja är äntligen ihopsydd - tog ungefär lika lång tid som att sticka den... Så här blev resultatet. Nu är den på väg till annan ort! Lasse var i alla fall helnöjd med den, och vill ha en likadan, men jag vill nog byta färg i alla fall. Har sett flera andra melerade garn - få se om Lasse kan hitta nå´t som faller i smaken.
 
 
I morgon är det dags för en liten "roadtrip" till Kinnekulle. Flera småorter ska besökas - Fullösa, Hasslösa, Hangelösa, Husaby m fl. Det är ställen som Lasses förfäder bott på och verkat i. Ska bli kul att se om vi hittar några av de bondgårdar som nämns i alla de olika längder han gått igenom på släktforskningen.
 
Det är småkallt ute, så vi har mest suttit inne i brasans sken hittills. Lasse letar efter sin mormor och jag stickar letar då och då¨efter min morfar i Södertälje. Det är inte helt lätt att följa deras flyttar runt sekelskiftet. Hade ingen aning om att det flyttades så mycket. Där det fanns jobb - dit åkte man. Det är så himla trevligt att vara ledig!  

 

1 kommentar:

  1. Julsaker i all ära men idag har jag köpt höstens, eller julens om man så vill :-) första vörtbröd. ÄNTLIGEN!

    SvaraRadera