onsdag 14 oktober 2015

Jobbar hemifrån

Det är verkligen en ynnest att då och då när det passar kunna jobba hemifrån. Jag har ett alldeles utmärkt kontor också, men ibland passar det att sitta hemma - som idag till exempel. Aktiviteterna idag har bestått av att göra färdigt en föreläsning jag ska ha på måndag, påbörjat en som jag ska ha på tisdag samt planerat om den work-shop jag ska ha i morgon eftermiddag i bedömning av läsning. Hela planeringen föll igår, men som en räddande ängel klev min kollega AD fram och gör ett par filmer med sin son som läser som jag kan använda mig av. Här är mitt lilla skrivbord där flitens lampa lyser!
 

Jag är tämligen nyss hemkommer från en promenad med vovvarna. Vi gick till kyrkan och vände. Lasse är och klipper sig i skrivande stund. Han har släktforskat på förmiddagen. Det är verkligen svårt att släppa när man är någon på spåren! Igår fick vi hjälp på kursen med att hitta Lasses mormors far (som utvandrade ensam utan sin familj till Minnesota 1888) och min mammas farmor som jag tappade bort bland alla husförhörslängder. Men nu är dessa två på plats. Här en höstbild med sagolikt vackra färger från lunchpromenaden.
 

I vår stad har vi en liten park alldeles i närheten av oss som heter Karl Johans Park (i folkmun kallad Tårtan). Den brukar se ut så här.

 
Fast nu har någon bestämt att den skulle jämnas med marken, så häromdagen när vi kom och gick förbi såg det ut så här. Verkligen jämnad med marken! Hoppas det blir fint igen, och jag hoppas att det vackra frodigt blommande magnoliaträdet är ett av dem som står kvar.


Idag på förmiddagen har en kollega påmint mig om att julen står för dörren - hon skickade bilder på varor från sin shoppingtur - pepparkaksballerina, pepparkaksmuffins och julkaffe (men var är pepparkaksfilen?!). Julen närmar sig med stormsteg! "NÄ" tänker kanske ni, men då vill jag bara påminna om att på söndag är det 6 veckor till första advent - och då börjar JULEN!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar