fredag 27 juni 2014

Min kartläggning på organisationsnivå

I dag har jag funderat på Luis' åtgärdsprogram. Det föll sig naturligt att börja på organisationsnivå och kartlägga densamma. Det råder stora brister på organisationsnivå och det är just denna organisation som nu i enlighet med den behavioristiska teorin bestraffat Luis. Min kartläggning visar att organisationen behöver ses över både vad gäller befogenheter och självinsikt. Fifa är en korrupt förening för gamla gubbar som styr med hjälp av korruption (= Qatar!). Åtgärd: Fifa får i uppgift att se över sitt eget agerande och sin syn på regler och förordningar - följer man dem eller ska Sepp också bli utkörd i en kall korridor i 4 månader?

Idag gick diskmaskinen hemma i stan sönder. Hur vet man det kanske ni undrar? Jo, det är vatten över hela köksgolvet. Lasse har redan varit och beställt en ny - svart... Vi får dock vänta i 5 veckor. Tycker nog att det räcker med vatten i kök nu. 

Idag börjar min semester - tralalala! Det sista jag gjorde var en lista med saker jag ska komma ihåg att göra när jag kommer tillbaka i augusti. Sen gick jag hem i ösregnet... 





1 kommentar:

  1. Äntligen dags att få säga: Länge leve semestern! Hoppas att den bara inte kommer att kännas som om den vore "en kafferast lång"! Ska bli intressant att följa ditt åtgärds-program överLuis

    SvaraRadera