söndag 12 januari 2014

Duktig vovve!

På tv8 går det ett engelskt program som har kommit att bli ett av Lasses favoritprogram. Det handlar om engelsmän som åker med en mäklare till  - oftast - ett varmare land och tittar på bostäder. Lasse suckar och längtar. Visst kan det vara skönt med värme, men att flytta - njaaaa säger jag. Bättre att hyra och slippa ansvar för en fastighet utomlands. Under tiden drömmer Lasse sig sol, sol och sol.
 
 
Värmen lär vänta på sig. Det har vart Petronella-väder länge nu. Idag har vi för första gången i år minusgrader. Halt är det också. Vi var på promenad med vovvarna runt Döviken idag och det kändes riktigt konstigt att solen sken. Skorpan var extra nöjd med snön och minusgraderna. Han är på många sätt en sorglös hund. Glad och utan bekymmer känns det som. Allt är kul!
 
Igår tog vi oss också en promenad med hundarna (ja, så blir det ju varje dag...). Denna gång gick vi till Länkeviken ute i Öresjö. Så här såg det ut där nere. För övrigt plockade vi bort julen ute i Stugan. Det är faktiskt lite skönt att få bort julsakerna också. Jag la på ljusa dukar med blommor på - för nu är väl det snart vår?
 
 
Skorpan och jag har precis kommit hem från kursen på Aktiv Hund. Det var trevligt och bra. Det bästa av allt var att det var inomhus, och inte i samma drill-anda som det var på Brukshundsklubben. En stil helt i vår stil kan man säga. Skorpan var duktig och skötte sig exemplariskt kunde en stolt matte konstatera (för det hade väl ingenting med de skivade prinskorvarna jag hade med som belöning?!). Nu ska vi träna 15 minuter varje dag. Skorpan var trött när vi kom hem och ligger nu och sover tungt i soffan. Det frestar på att vara champion... Husse och Märta vilade middag hemma. På det hela taget en bra dag!
 
 
 På jobbet är det ungefär som vanligt. Håller på att avsluta en kurs och snart är det dags att starta upp två. Lite examinationer kommande vecka - det är ju höstterminens sista vecka. Ser fram emot vårens jobb som bland annat innehåller en hel del kompetensutveckling för min del. Ska bli riktigt kul! Bra och roliga kurser har jag också nu i vår. 

Jag fullkomligt avgudar vår nya säng. Den är bred och rymlig och mjuk och go´. Det är som att gå och lägga sig på hotell - varje kväll! Go´natt!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar