tisdag 14 januari 2014

Vinter i Trollhättan

Just som jag gick och hoppades på en underbar grön snöfri skånsk hederlig vinter slår snön till med ett brak. Det har nu snöat hela eftermiddagen, och vi var blöta och igensnöade när vi kom in med Märta och Skorpan efter lunchpromenaden. Det fastnar hur mycket snö som helst i deras päls! Vi hade tänkt gå till kyrkogården, men kortade av promenaden då det blev lite väl mycket snö i tassarna på hundarna. Här står vi i snöyran utanför Villa Elfhög.
 
 
Och här en vy över kanalen - brrr...
 

 
 
Jag har spenderat eftermiddagen med att jobba hemifrån. Jag har bland annat tittat igenom vfu-reflektionerna som ska examineras på torsdag. Träffade ett gäng studenter på lite handledning i morse. Det gällde närområdesstudier i SO. De har valt Vänersborgs Museum, och som vanligt när det gäller allt historiskt gick jag igång på det roliga material de hittat. Ibland önskar jag nästan att jag var student igen för en dag.
 
Annat "skoj" som står på programmet idag är tvättstugan. Men när den snart är avklarad torde lite fritid infinna sig. Det är skönt att vara i fas!
 
 
Vi tränar lite med Skorpan varje dag på promenaderna. Han får belöning om han låter kopplet bli lite löst samt om han tittar bakåt mot mig. Det verkar som om han då och då inser att vi är två som är ute och gå - inte bara han i en väldig fart - full fart framåt!
 
Jag har fått programmet för vårens filmer på filmstudion. Det hela kör igång nästa onsdag med "Mitt liv med Liberace".
 
 
Nu plingade det till i mailboxen - en sista vfu-reflektion på ingång ser jag. 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar