tisdag 21 januari 2014

Starstruck?

Vita Villan mitt emot oss ska tydligen göras om från studentlägenheter till kändislägenheter. Granne med Persbrant? Film i Västs skådespelarlägenheter har tydligen tidigare legat i ett mindre attraktivt område i vår stad. Vita Villan torde öka på trivseln.
 
 
I väntan på att det ska bli höst igen då jag får drömma mig in i nya avsnitt av Downton Abbey, läser jag denna bok. Lady Alminas man var dessutom med och bekostade utgrävningen av Tutanchamons grav, så det känns nästan som om vi är vänner.
 
 
Två eftermiddagar i rad har Skorpan och jag gått ner till kanalen utrustade med mjukost i tub med skinksmak för att träna att gå lite lugnare i koppel. Han börjar få kläm på det hela nu. Vi går ungefär 5 meter, han fattar att jag är med, sätter sig ner och får beröm och en klick ost. Så håller vi på...
 
Går och väntar på att jag ska få min padda från jobbet. Under höstens kurs i SO fick jag på nära håll uppleva IKT. Det är min kollega AD som glatt och lätt förevisat än det ena än det andra för våra studenter. Jag har hållit en låg profil, men nu känns det som om det är slut på det hela. Vi fick möjlighet att lämna in förfrågan om en padda vilket jag gjorde. Här ska IKT:as!
 
Igår kom våra persienner till sovrummet. Det blev riktigt bra. Varje kväll är det en ren fröjd att gå och lägga sig. Vår säng är bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar