söndag 26 januari 2014

Snö - ett rent helvete!

Ja, så tycker jag. Det finns inget - absolut inget - bra med snö. "Barnen har så kul i snön". Det bryr jag mig inte om för jag har verkligen inte kul i snön. "Det vore kul om det låg kvar till sportlovet, det är ju så kul för barnen". Det finns roliga saker att göra inomhus också. Eller i regn. "Det blir så ljust". Jag lever på 2000-talet, så jag upplever i alla fall att det finns elektricitet i de fall det råkar bli mörkt. Fy Fabian för snö! Här en bild på mig och vovvarna på promenad i går i denna djävulens väderlek ute i Stugan.
 


 
Skorpan och jag kom precis hem från vår kurs. Idag gick det sådär. Känns som om det var lite överkurs både för Skorpan och mig. Vi har tränat en del i veckan och det tog Skorpan fasta på på kursen. Han blev sedan förvirrad när vi inte skulle göra så som vi tränat i veckan utan göra något annat. Nu får vi vila lite i alla fall. de nio prinskorvarna gick i alla fall åt... Här en bild på honom i vår "ringhörna" ute på Aktiv Hund i Velanda.
 
 
I morgon ska jag jobba hemifrån. Känns som om det var en stund sedan sist. Granska tentor står på programmet. Ska bli klar med de tentor jag fått in från kvällskursen i specialpedagogik. Sen har jag några litteraturreflektioner, några vfu-reflektioner och lite didaktiska lästeorier att granska också. Fast det blir inte i morgon.
 
I helgen har vi varit i Stugan. Vår skottade "pakeringsplats" vid vår väg funkade fint. Vägen ner önskar övrigt att önska. Det är ju så idiotiskt att köpa en stugan utan väg! Trevligt på sommaren att ha den lilla skogsvägen ner till oss. På vintern - nä! Lasse skottade lite gångar i trädgården samt fick bort all snö från verandan.
 
Jag var på filmstudion med fru EAL i onsdags. Vi såg "Mitt liv med Liberace". Michael Douglas gör sällan något halvdant tycker jag, inte heller denna gång. Både han och Matt Damon var bra. Vi hann med en fika också på Ritz innan. Det är ett väldigt trevligt upplägg detta med filmstudion tycker jag.
 
Nu ber jag på mina bara knän till vår Skapare om plusgrader. Och rappa på är du snäll!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar