lördag 13 september 2014

Byta parti?

I morse roade jag mig med att kolla vad våra lokalpolitiker vill med vår stad. Av ohejdad vana röstar de flesta på sossarna här. Och har så gjort i snart 100 år. Jag tror att det är ganska många som inte vet vad sossarna vill och gör, man liksom bara röstar. Jag gjorde ett blindtest på Lasse, och han bytte till och med block! Sossarna vill bygga ut Överby och ska satsa på cykelväg till Upphärad. Inget av detta behöver vi. Moderaterna vill satsa på innerstan och slussområdet. Det får bli moderaterna i morgon. Vår stad behöver en fungerande opposition - just nu är oppositionen tyst och tynande. Nä, fram för lite mer fart i kommunhuset! 

Idag har vi tagit upp båtarna här på näset. Då är det höst. Bryggan är också upptagen. Lasse passade på att bada en sista (?) gång. Vi har också städat toaletterna på kolonin - vi vet då hur man roar sig en lördag...

Ingen rörmokare har varit här i veckan. Oerhört tröttsamt. Vi börjar i alla fall så smått vänja oss vid att använda köket igen. Jag går ibland ut på verandan ändå för att leta efter bestick eller fixa en smörgås. Jag trivs i nya köket! 

I torsdags hämtade vi nya bilen. Vi tycker den är riktigt snygg! Nu ska vi verkligen försöka städa och hålla efter henne regelbundet. Vi tänker oss tvätt och dammsugningen minst 1 gång i månaden. Vissa årstider behöver vi nog städa oftare. Får vi bara in en rutin ska det nog gå bra. 

Dags för lördagens eftermiddagslur! 

1 kommentar: