fredag 19 september 2014

Räv och rackarspel

Jag tyckte mamma var riktigt fjantig när jag var liten och hon sa att veckorna flög iväg. Jag tyckte inte veckorna gick så vidare värst snabbt. Men nu tycker jag det. Redan fredag alltså. Vi åkte sedvanligt till Stora Näset igår kväll, och startade upp helgen. Det var onekligen lite rått i stugan när vi kom fram, så Lasse fick elda. Det ska bli fint väder i helgen, och vi har en del att göra både inomhus och ute. Få se vad vi hinner, för vi kom på igår att vi också har städdag på kolonin i morgon lördag.

Ibland tänker jag att man kanske borde engagera sig politiskt. Inte minst med tanke på att jag har det yrke jag har då våra politiker ser det som en bedrift att få lämna sina politikerspår i den svenska skolan. Tidvis ohyggligt tröttsamt för oss som jobbar i den, men kanske en fjäder i hatten för en politiker. Jag tror emelletid att jag inte skulle stå ut med det räv och rackarspel som våra politiker bedriver. Vad kan man annat säga om Löfvens vecka? Stackars Jonas som stått där bredvid Löfven i vått och torrt under valkampanjen och trott en massa, men av den relationen blev intet. Tänk, så fel man kan ta!
Jag lyckades med konststycket att smitta ner Lasse med en förkylning under helgen, så han har varit sängliggandes några dagar. Igår var han nästan sitta gamla jag igen. Hur märker man det? Jo, han bjäbbar emot... ;-)

I onsdags var det dags för första filmen på Filmstudion. Denna gång var det en chilensk/spansk film som hette Gloria. Den var bra tyckte jag, så jag gav den 4 av 5. Filmstudion är verkligen en hösttecken! Ett trevligt sådant.

Bilen Dagny rullar så fint. Hundarnas specialtäcke har anlänt så det ska vi montera i baksätet så att det inte blir överfyllt med Skorpans päls. Fattar inte att han fäller så mycket den lille krabaten.

För övrigt ser jag fram emot att se Lasse cykla iväg till Upphärad - via Velanda - på den fina nya cykelbanan, medan jag tar en fika i stan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar