onsdag 3 september 2014

Trött

Ibland blir jag trött på ord. Ord som helt plötsligt liksom bara finns överallt och uttalas av alla. Just nu känner jag att jag är jättetrött på att höra om folks livspussel. Det verkar också som om de flesta har för många bitar till sitt pussel, eller helt enkelt tappat bort några bitar. Då får man anpassa sitt pusslande efter hur många bitar man förmår lägga tycker jag. Mitt medelålderslivspussel ser ut så här - det går lätt att hålla ordning på bitarna och är lätt att lägga (till och med när man är lite trött).
En del har skaffat sig ett för stort pussel. Nedan förevisade pussel skulle jag aldrig klara av att lägga - inte ens om jag hade semester. Nä, lagom många bitar är bäst. Så se till att köpa rätt pussel. Då kan man göra andra saker när man tröttnar på att pussla.
 
Idag har vi skrivit på alla papper för att byta bank. Man ska ju vara otrogen, och det har vi varit nu. Vår bankman på Länsförsäkringar Bank lyckades med konststycket att i två mail skjuta sig själv i foten med riktigt plumpa kommentarer. Han kanske ville att vi skulle byta bank... Nu har vi gjort det i alla fall, och fått ner räntan rejält på ett av våra bolån. Nice! Eftersom det finns gränser för hur styv i korken man får/bör vara har vi också - eller står i beredskap att -  säga upp konton, pensionssparande och försäkringar på Länsförsäkringar Bank. Tack och hej!
 
Igår hade jag kvällskurs för första gången denna termin. Jag kommer att ha två kurser på 25% var, vilket inte riktigt innebär varje tisdagskväll, men nästan. Igår träffade jag ett gäng ivriga verksamma lärare som ska läsa barnböcker med mig. Nästa tisdag träffar jag och en kollega till mig de som valt SO på kvällstid. Ska också bli kul. Det är full rulle i korrodorerna nu av alla gamla och nya studenter. Skönt att de är på plats, det blir lite tomt och ensamt när de inte är där.
 
Det går äntligen framåt vad gäller köket i stugan. Igår kväll åkte vi dit för att flytta på lite möbler så att snickaren skulle kunna spika upp den nya panelen, och då visade det sig att han varit där under dagen och fått upp diskbänk och nästan alla skåp. Det börjar bli lite tradigt att ha det så här - 3 månader har gått.
 
Nu är det mörkt ute - får man gå och lägga sig då?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar