måndag 22 september 2014

Sickan-måndag

I natt vaknade jag av att regnet piskade mot rutorna, och i morse var det 6 grader när vi skulle ut och gå. Det småregnade hela tiden, och som alltid när det regnar började jag längta efter Sickan Carlsson och en trevlig klämkäck film med henne. Det hade varit toppen att få stanna hemma och se en sådan. Vem kan undgå att bli glad när Sickan gör entré?


Istället för att stanna hemma och lata mig blev det till att masa sig iväg till jobbet i snålblåsten. Här den vy som möter mig på mornarna - glasbyggnaden rakt fram är huvudentrén och biblioteket. Jag har mitt rum långt bort till vänster. Jag har fått en hel del gjort på jobbet idag - småsaker som måste göras i form av gruppindelning, ny kursplan (igen...), 1 styck föreläsning till nästa tisdag blev klar och skrivit "facit" till en salstenta. Sammantaget är jag således rätt nöjd. 
 
Vi hann en hel del i helgen vad gäller städning här och där. Vi inledde lördagen med att ta upp båten på kolonin. Medan Lasse städade på parkeringen med sin arbetsgrupp skurade jag ur båten och klippte ner lite vissnade blommor och blader i trädgården. Sen åkte vi tillbaka till Stugan och fortsatte där med att plocka in alla pelargoner och utemöbler samt rensa i lådorna i köket - det behövdes ska jag säga... Här ett par vyer från två tidiga mornar på väg till brevlådan för att hämta tidningen.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar