måndag 1 september 2014

Svampigt värre

Jag är inte den som direkt rusar ut i skogen som en stolle och plockar svamp på hösten. Det har inte hänt i år heller, men denna höst känns det som om svampen kommer till mig! Överallt ploppar det upp svamp. Det är ont om kantareller har man sagt mig, men däremot gott om Karl Johan. Jag kan inget om svamp - så jag plockar inte heller något trots att jag     nästan snubblar på dem. Är detta en Karl Johan?
 

Denna var söt men inget vidare god - går den att äta?


Jag anser nog att badsäsongen är slut nu när temperaturen - på vattnet - drar sig en bit under 20. Lasse hoppade emellertid i i fredags efter det att han klippt gräsmattan ute på Näset. 18 grader visade termometern på, men den går ju fel med ca 2 grader så det var nog inte mer än 16.
 
 
I lördags var vi i Torslanda på återbesök med Märta hos veterinären. Det hade läkt ihop fint, men vi fick tipset att försöka komma igång med att borsta hennes tänder varannan dag. På båda hundarna. Jag föreslog för Lasse att vi kan turas om. Det blev väldigt tyst i bilen hem... Idag har vi handlat tandkräm med biffsmak. Få se om det kan locka lilla fröken.
 
Igår var det dags att tömma toan. Det är riktigt obehagligt! Men vi är väldigt nöjda när vi är klara. Vi måste köpa en ny eftersom den toa vi har håller på att ge upp. Lasse kollade lite priser, och den vi först pratade om (minsta möjliga jobb med den) kostade 37.000 svenska riksdaler. Helt plötsligt tyckte jag nog att det inte är så farligt mycket jobb med en mull-toa. Om den fungerar vill säga. Här ett skinande fint och rent dass!
 








1 kommentar:

  1. Duu måste väl plocka karljohanssvamparna, för guds skull! Kungen bland svampar!

    SvaraRadera