söndag 7 september 2014

Det finns inga fula människor

Så sa alltid min mamma när jag var liten. Det liksom präntades in att så var det. Sanning. Jag kom i och för sig runt detta genom att istället säga "den apan är giftig" när jag såg någon som jag inte tyckte var så vacker. Men det är en annan historia. Det finns fula människor - människor i stort är fula. Hur ser vi egentligen ut?! Som exempel kan jag ta mig själv. Häromdagen efter det att jag duschat och tvättat håret möttes jag av denna syn i spegeln. Jag stod en stund och synade mig själv och blev sedan  full i skratt. Herregud - så ful! Eller som jag antagligen sagt när jag var 4 år "Den apan är giftig"!


Jag vet att det är en vetenskap att gå och handla. Vilken vara jag än plockar ner från en hylla känner jag mig lurad - någon har nämligen räknat ut sannolikheten att jag lägger just den varan i min vagn. Jag vet också att våra livsmedelsbutiken lägger ner ganska stora summor för att köpa in konsulter att visa om det är bäst att ha gul paprika före eller efter potatisen. Det som vore intressant är emellertid om någon kunde räkna på hur många kunder man förlorar pga detta eviga synnerligen tröttsamma omflyttande av varor. Sist ut i raden är COOP i Trollhättan. En ganska stor affär där absolut inte en enda jävla vara står där den stod innan (i ca 1 år...)! Vi har inte varit där på flera månader pga renovering. Jag vill finna en affär som sätter heder och prestige i att aldrig någonsin flytta på sina varor!

Nu är äntligen köket i det närmaste klart - och det blev så bra så. Det enda som återstår är att en vvs-gubbe ska komma och fixa med rören och sätta dit blandaren som vi köpt. Kolla före- och efterbilderna.

 
Jag har varit hos mamma i helgen. Åkte upp efter min föreläsning i fredags och kom hem precis. Lasse och Märta har under tiden varit i stugan. Mamma och jag har gjort det gamla vanliga dvs varit på City Gross och handlat samt fikat i Kvarsebo. Det var sista gången för säsongen, för nu stänger de. Mamma har det bra på sitt boende, men det är väldigt mycket här och nu när man pratar med henne. Sen glöms i och för sig det också bort. Det som är bra är att hon i alla fall har sin humor kvar!
 

2 kommentarer:

  1. Som den tyske mannen sa när han såg sig själv i spegeln:
    -"Kenne ich nicht, rasiere ich nicht!"
    /Micke

    SvaraRadera
  2. Oj så snyggt köket blev! Sehr gut! :)

    SvaraRadera